tiistai 10. kesäkuuta 2008

Kolin piristys...

...eli pilin koristus.

"Kolin piristys"-niminen mökki oli pari vuotta sitten vapaa-ajanrakentajamessuilla Kolilla. Omistajat eivät ole tainneet sananmuunnoksia, heh heh.

Joensuussa piti vaihdattaa uusi ketju pyörään, mutta sen hoitivat tehokkaasti Joensuun pyörähuollon kaverit. Maksoi 16 €. Thank you!

Hoidin myös pari muuta asiaa, kävin kirjakaupassa,
torilla söin paistettuja Pihlajaveden muikkuja ja pistäydyin kahvilassakin.

Harmittelin itsekseni, että sattuikin samanmoinen, harmaan vetinen päivä kuin Haanpäällekin aikanaan. Olisi niin mukava ollut istuksia torilla ja katsella ihmisten liikettä auringossa.

Siispä seuraavaksi minä poika polkaisin Joensuusta tänne Kolille yhtä kyytiä rankassa, kylmässä vesisateessa. Niittylahdesta lähtöni jälkeen pyörän mittariin kertyi tälle päivälle yli 80 km; pankaapa paremmaksi tämmöisessä säässä! Siitä 60 kilometriä pyörän satulasta nousematta. Ajavatko ne armeijassakaan semmoisia matkoja yhtätilliä?

Nyt olen siis polkenut kaikenkaikkiaan yli 1100 kilometriä Piippolan Leskelästä lähtöni jälkeen. Miltei samanmoinen vielä edessä ennen kuin kotona kylvetään.

Minulla oli jälleen tuurintynkää Kolinportissa majapaikkaa kysellessäni, mutta taidan kertoa siitä sitten vaikka huomenaamulla. Olen nyt lämpimässä hirsimökissä, saunonutkin jo ja katselen lammen tuulista, vesisateen pärskeistä pintaa kotoisien ikkunaruutujen takaa.

Olen katki ja haluan yritellä unta.

Ei kommentteja: